Pole & Akrobatia

  • Yleistä

    Pääset huippukuntoon hauskalla tavalla! Telinevoimistelusta inspiraationsa saaneet lattiatunnit sekä sirkuksesta tutut ilma-akrobatian lajit yhdistävät kuntoilun, kehonhallinnan ja esteettisyyden. Ne kehittävät erittäin tehokkaasti voimaa, notkeutta ja koordinaatiota. Varsinkin keskivartalon ja käsien lihakset kehittyvät huippu nopeasti!

    Pole = Lattiasta kattoon ulottuva tanko. Tankotanssi on saanut juurensa sirkuksesta, kiinalainen tolppa, joka on alunperin ollut miesten laji. Vaatetus: Lyhyet shortsit ja perus toppi pitojen helpottamiseksi. Alkulämmittelyssä ja pyörähdyksissä voi olla pitkät housut / säärystimet ja pitkähihainen paita.

    Rengastrapetsi = Aerial Hoop / Lyra on suuri katosta roikkuva renkaanmuotoinen trapetsi. Varusteet: Pitkähihainen paita ja polvitaipaleen yli ulottuvat housut. Hyvä varata mukaan juomapullo ja hikipyyhe.

    Silkit = Kaksi katosta roikkuvaa pitkää liinaa. Meillä korkeus n. 6m. Vaatteet: pitkälahkeiset housut ja t-paita, joka peittää kainalot. Ei koruja kankaiden ehjänä säilymisen takaamiseksi.

    Hammock = Katosta roikkuva yhtenäinen kangaslenkki. Vaatteet: pitkälahkeiset housut ja t-paita, joka peittää kainalot. Ei koruja kankaiden ehjänä säilymisen takaamiseksi.

    Pidämme lajeista säännöllisin väliajoin myös alkeis- / tiiviskursseja.

  • Tunnit

    AkroJooga

    AkroJooga

    GST Akro ja Handstand

    GST Akro ja Handstand

    Ilma-akrobatia alkeet

    Ilma-akrobatia alkeet

    Tällä alkeistason tempputunnilla pääset harjoittelemaan erilaisia temppuliikkeitä rengastrapetsin sekä kangaslenkin eli hammockin tai silkkien kanssa! Voit testata molempia lajeja tai keskittyä vain toiseen. Loistava tapa tutustua molempiin lajeihin, kehittää tarvittavaa voimaa sekä aloittaa uusi harrastus! Tunti sisältää helppoja inversioita (liikkeitä, joissa käännytään pää ylösalaisin).
    Vaatteet: pitkälahkeiset housut ja t-paita, joka peittää kainalot. Ei koruja kankaiden ehjänä säilymisen takaamiseksi.

    IlmaJooga

    IlmaJooga

    Anna kehosi, mielesi ja sielusi lentää! Tästä on helppo aloittaa. Tuo joogaharjoitukseesi lisää leikkisyyttä ja ilmaviuutta. Tällä tunnilla avautuvat sekä rintaranka että lantio ja selkärankasi kasvaa pituutta. Loistava tunti varsinkin istumatyöläisille ja niska-selkäkivuista kärsiville. Ilmajooga on joogaharjoitus jossa käytetään apuna katosta riippuvaa silkkitrapetsia. Tunti ei ole akrobaattinen. Perinteinen jooga asanaharjoitus on keskeinen ja tunti sopii kenelle tahansa. Trapetsi riippuu suurinpiirtein lantion korkeudella.
    Osa asanaharjoituksesta tehdään perinteisesti lattialla, osa silkkitrapetsista osittain tai kokonaan riippuen. Liinalla saadaan jaettua keho painoa ja ohjattua painovoimaa paremmin haluamaamme kehon osaan.
    Monet IlmaJooga asennot on suunniteltu avaamaan katsontakantaa perinteisiin jooga asentoihin ja antamaan samalla paremman kokonaiskuvan liikkeestä ja liikkeen antamista hyödyistä. Liina auttaa saavuttamaan myös hyvin haastavatkin liikkeet, joita ei ilman liinaa saisi harjoiteltua.
    Vaatteet: pitkälahkeiset housut ja t-paita, joka peittää kainalot. Ei koruja kankaiden ehjänä säilymisen takaamiseksi.

    Lapset ja nuoret

    Lapset ja nuoret

    Pole 1

    Pole 1

    Soveltuu aloittelijoille. Tunnilla harjoitellaan tankotanssin perusliikkeitä ja pyörähdyksiä. Pääset myös harjoittelemaan ensimmäisiä inversioliikkeitä (pää alaspäin).

    Pole 1/2

    Pole 1/2

    Tunti yhdistää alkeis- ja jatkotason Pole harjoituksen. Voimaa, tekniikkaa ja liikkuvuutta. Kaikille omalla soivalla tasolla.

    Pole 2

    Pole 2

    Tunnilla harjoitellaan tankotekniikkaa, liikkeiden yhdistämistä, voimaa sekä kehitetään vartalon liikkuvuutta. Tämän lisäksi tutustutaan pyörivään spinny-tankoon. Olethan käynyt vähintään kolmella Pole 1-tason tunnilla ennen kakkostasoa.

    Pole Avoin

    Pole Avoin

    Avoin tunti kaikille tasoon katsomatta. Harjoitetaan voimaa ja liikkuvuutta sekä kehitetään liikkeitä ja niiden variaatioita aina 1 tasolta 3 tasolle. Jokainen löytää itselleen varmasti sopivan tason ja vähän enemmän. ;)

    Pole Teema 60-120

    Pole Teema 60-120

    Tunti vaihtuvalla teemalla. Voidaan keskittyä pelkästään jonkun liikkeen tekniikkaan / harjoitteluun ja työstää sitä eri näkökulmista, voimaliikkeisiin, tehdä pieniä sarjoja, liikkuvaa flow harjoitusta tai vaikka koreografiaa. Flow ja koreografia ilmoitetaan aina erikseen. Harjoitus sopii kaikille tasoille.

    Rengastrapetsi

    Rengastrapetsi

    Kaikki tasot. Harjoitetaan sekä tekniikkaa, että voimaa kaikille sopivalla omalla tasolla. Olet siis tervetullut osallistumaan tunnille juuri oman tasosi puitteissa.

    Silkit

    Silkit

    Kaikki tasot. Harjoitetaan sekä tekniikkaa, että voimaa kaikille sopivalla omalla tasolla. Voit käyttää joko silkkejä tai Hammockia (kangaslenkki). Olet siis tervetullut osallistumaan tunnille juuri oman tasosi puitteissa.

  • Tilat ja varustelut

    Hauska 100m2 sirkussalimme pehmustettuine lattioineen kutsuu sinua opettelemaan uusia taitoja tai rentoutumaan hammockeissa ilmajoogan merkeissä.

    Salista löytyy rengastrapetsit, hammockit , sekä suomalaiset FitPole- tangot.

    Lisäksi pitkiä silkkejä sekä lattia-akrobatiaa varten käytössä myös tila, jossa kattokorkeus n 6m sekä laskeutumispatjat ja n. 50m2 tatamitilaa.

  • Tuntiohjaajat

    Suvi Korhonen

    Noora Kähkönen

    Pamfila Inkinen

    Jasmine Kääriäinen

    Carita Honkanen

    Moona Marttinen

  • Galleria