Jooga

  • Tunnit

    ÄijäJooga Veny tai Kuole

    ÄijäJooga Veny tai Kuole

    Tunnin aikana tehdään rauhalliseen tahtiin kankeutta kaikottavia liikkeitä, on siellä joskus joku nukahtanutkii!
    Jos oot ettiny ryhmää, missä kynnys osallistuu on matala, ei tarvii osata etukätee mitää ja haluisit venytellä mut itsekseen sitä ei tuu tehtyy, tää on siun tunti!
    Nii, ja tää on äijien oma tunti, naisilta on pääsy kieletty (paitsi ohjaaja)

    AkroJooga

    AkroJooga

    Astanga

    Astanga

    Tervetuloa hengittämään, venymään ja vahvistumaan! Astangan fyysisen ja dynaamisen luonteen lisäksi se kehittää ja parantaa hyvin sekä kehon- että aistien hallintaa ja tietoisuutta omasta itsestä. Joogaharjoituksen tavoitteena on edistää terveyttä ja hyvinvointia, kehonhallinnan kautta mielen hallintaan, tavoitteena tasapainoinen mieli. Ohjattu harjoitus (75min.). Harjoituksen alussa tehdään hengitysharjoitukset, bandhat ja alkumantra. Sen jälkeen tehdään aurinkotervehdykset (Suryanamaskara A ja B), seisomasarja sekä tasapainoliikkeet (ja alku istumasarjasta). Harjoitus päätetään loppuliikkeisiin ja rentoutukseen.

    Flow

    Flow

    Joogaa ilman rajoja. Dynaaminen ja energinen harjoitus, jossa keho ja mieli virkistyvät. Hauska ja mielikuvituksellinen tunti, jolla rikotaan rajoja. Tunti sisältää myös haastavampia osuuksia, joihin asiakkaat johdatellaan pikkuhiljaa. Loistava jatkotunti esimerkiksi Yin&Yang Joogatunnille.
    Dynaamisen osuuden liikkeet yhdistyvät toisiinsa hengityksen johdattamana ja kehittävät voimaa, kestävyyttä sekä joustavuutta.

    Hatha

    Hatha

    Hatha Joogan avulla pyrimme löytämään kehon ja mielen tasapainon, pysähtymään hetkeen ja näkemään sen kauneuden. Keskeisessä osassa ovat pranayamat eli hengitysharjoitukset sekä perus asanat eli asennot. Tunnilla venytetään ja vahvistetaan kehoa monipuolisesti. Liikkeet on helppo oppia ja ne sopivat kaikenikäisille ja kuntoisille. Mukana pärjää aloitteleva joogi, mutta edistyneemmillekkin tarjotaan haastetta. ;)

    IlmaJooga

    IlmaJooga

    Anna kehosi, mielesi ja sielusi lentää! Tästä on helppo aloittaa. Tuo joogaharjoitukseesi lisää leikkisyyttä ja ilmaviuutta. Tällä tunnilla avautuvat sekä rintaranka että lantio ja selkärankasi kasvaa pituutta. Loistava tunti varsinkin istumatyöläisille ja niska-selkäkivuista kärsiville. Ilmajooga on joogaharjoitus jossa käytetään apuna katosta riippuvaa silkkitrapetsia. Tunti ei ole akrobaattinen. Perinteinen jooga asanaharjoitus on keskeinen ja tunti sopii kenelle tahansa. Trapetsi riippuu suurinpiirtein lantion korkeudella.
    Osa asanaharjoituksesta tehdään perinteisesti lattialla, osa silkkitrapetsista osittain tai kokonaan riippuen. Liinalla saadaan jaettua keho painoa ja ohjattua painovoimaa paremmin haluamaamme kehon osaan.
    Monet IlmaJooga asennot on suunniteltu avaamaan katsontakantaa perinteisiin jooga asentoihin ja antamaan samalla paremman kokonaiskuvan liikkeestä ja liikkeen antamista hyödyistä. Liina auttaa saavuttamaan myös hyvin haastavatkin liikkeet, joita ei ilman liinaa saisi harjoiteltua.
    Vaatteet: pitkälahkeiset housut ja t-paita, joka peittää kainalot. Ei koruja kankaiden ehjänä säilymisen takaamiseksi.

    Jooga nidra

    Jooga nidra

    Olutjooga

    Olutjooga

    Yin

    Yin

    Yin joogatunnilla pidämme joogahuoneessa lempeää lämpöä n. +30°C, joka tukee harjoitusta ja auttaa kehoa rentoutumaan. Yin jooga pohjautuu kiinalaisiin kehonharjoituksiin ja joogaan.
    Yin jooga liikkeet vaikuttavat kehossa alueisiin, joissa on eniten sidekudosta – selkärankaan ja selänlihaksiin, lantion seutuun, sekä liikuntaelimiin (kädet ja jalat). Asennoissa ollaan 1-5min ja harjoitus keskittyy vahvasti irti päästämiseeen niin kehon kuin mielenkin osalta. Yin joogan avaava ja rentouttava harjoitus tukee hyvin muuta fyysistä liikuntaa ja auttaa kehoa palautumaan muista liikuntasuorituksista. Tunti sopii täydellisesti ensikertalaisille, istumatyötätekeville sekä aktiiviurheilijoille. Tunnilla voidaan käyttää rauhallista taustamusiikkia.

    Yin&Yang

    Yin&Yang

    Yin ja Yang joogatunti on nautinnollinen yhdistelmä helppoa dynaamista flow joogaa (Yang), sekä syvävenyttävää Yin joogaa.
    Tunti alkaa rauhallisella yin-joogalla ja jatkuu dynaamisella ja energisellä harjoituksella, jossa keho ja mieli virkistyvät. Dynaamisen osuuden liikkeet yhdistyvät toisiinsa hengityksen johdattamana ja kehittävät voimaa, kestävyyttä sekä joustavuutta.
    Loppuosa tunnista on taas omistettu rauhoittumiselle ja rentoutumiselle tasapainoittavan Yin joogan avulla. Yin joogassa lihaksien sijaan venytetään sidekudoksia ja ligamentteja. Pitkäkestoiset asennot, joissa viivytään useita minuutteja edistävät sidekudosalueitten aineenvaihduntaa, liikkuvuutta ja energiansaantia. Yin-joogalla on myös hermostoa rauhoittava vaikutus.

  • Tilat ja varustelut

    Ilmava ja valoisa reilu 100m2 joogasalimme mahduttaa 20-40 henkilöä nautiskelemaan joogasta päivittäin.

    Ilmansuuntien mukaan toteutettu salimme mahdollistaa joogaharjoittelusi ihanassa luonnonvalossa ja ’’auringonpaisteessa’’ päiväsaikaan tai illasta syleilevän lämpimässä kynttilöiden ja kuunvalossa….

    Salimme on varusteltu kaikella mikä auttaa tekemään joogakokemuksestasi ihanan unohtumattoman; lämpölampuilla, bolstereilla (joogatyyny), erilaisilla blokeilla, vilteillä, vöillä , lainamattoja tietysti unohtamatta.

  • Tuntiohjaajat

    Suvi Korhonen

    Noora Kähkönen

    Hanne Nousiainen

  • Galleria