Jooga > Tuntikuvaukset

Yin 60′ & 90′

Yin joogatunnilla pidämme joogahuoneessa lempeää lämpöä n. +30°C, joka tukee harjoitusta ja auttaa kehoa rentoutumaan. Yin jooga pohjautuu kiinalaisiin kehonharjoituksiin ja joogaan. Yin jooga liikkeet vaikuttavat kehossa alueisiin, joissa on eniten sidekudosta – selkärankaan ja selänlihaksiin, lantion seutuun, sekä liikuntaelimiin (kädet ja jalat). Asennoissa ollaan 1-5min ja harjoitus keskittyy vahvasti irti päästämiseeen niin kehon, kuin mielenkin osalta. Yin joogan avaava ja rentouttava harjoitus tukee hyvin muuta fyysistä liikuntaa ja auttaa kehoa palautumaan liikuntasuorituksista. Tunti sopii täydellisesti ensikertalaisille, istumatyötätekeville sekä aktiiviurheilijoille. Tunnilla voidaan käyttää rauhallista taustamusiikkia.

Yin&Yang 60′ & 90′

Yin ja Yang joogatunti on nautinnollinen yhdistelmä helppoa dynaamista flow joogaa (Yang), sekä syvävenyttävää Yin joogaa. Tunti alkaa rauhallisella yin-joogalla ja jatkuu dynaamisella ja energisellä harjoituksella, jossa keho ja mieli virkistyvät. Dynaamisen osuuden liikkeet yhdistyvät toisiinsa hengityksen johdattamana ja kehittävät voimaa, kestävyyttä sekä joustavuutta. Loppuosa tunnista on taas omistettu rauhoittumiselle ja rentoutumiselle tasapainoittavan Yin joogan avulla. Yin joogassa lihaksien sijaan venytetään sidekudoksia ja ligamentteja. Pitkäkestoiset asennot, joissa viivytään useita minuutteja edistävät sidekudosalueitten aineenvaihduntaa, liikkuvuutta ja energiansaantia. Yin-joogalla on myös hermostoa rauhoittava vaikutus.

Astanga Jatko + Mysore 60’/75’/90′

Tervetuloa hengittämään, venymään ja vahvistumaan! Astangan fyysisen ja dynaamisen luonteen lisäksi se kehittää ja parantaa hyvin sekä kehon- että aistien hallintaa ja tietoisuutta omasta itsestä. Joogaharjoituksen tavoitteena on edistää terveyttä ja hyvinvointia, kehonhallinnan kautta mielen hallintaan, tavoitteena tasapainoinen mieli. Ohjattu osuus 60 min. Tehdään osa tästä harjoituksesta myös oman hengityksen tahdissa. Ohjatusta osuudesta voit löytää uusia näkökulmia asanoiden linjauksiin, tarkastaa tekniikkaasi ja syventää harjoitustasi. Vaikka olisit jo kokeneempikin Astangajoogi. Ohjattu osuus tehdään Janu sirsasana:an asti, josta jatkat omaa harjoitustasi loppuu (Mysorena). Olet myös tervetullut harjoitukseen liukuvasti ja tekemään sen kokonaan Mysorena.

Astanga Mysore

Pääset tekemään omaa harjoitustasi oman hengityksesi tahdittamana. Juuri niinkuin Astanga on alunperin Intian Mysoressa tarkoitettu harjoitettavaksi. Voit saapua tunnille oman aikataulusi mukaan ja tehdä harjoitustasi juuri itsellesi sopivan verran. Ohjaaja avustaa henkilökohtaisesti tarvittaessa ja opettaa uusia asanoita edistymisesi mukaan. Ohjaaja on paikalla, mutta tunti ei sisällä varsinaista ohjattua osuutta. Rohkeasti mukaan! Aloitusaika on liukuva eli voit aloittaa harjoituksen myös myöhemmin. Alkumantrat sanotaan yhdessä, (jos tulet myöhemmin, voit sanoa sen itsenäisesti).

Flow 90′

Joogaa ilman rajoja. Dynaaminen ja energinen harjoitus, jossa keho ja mieli virkistyvät. Hauska ja mielikuvituksellinen tunti, jolla rikotaan rajoja. Tunti sisältää myös haastavampia osuuksia, joihin asiakkaat johdatellaan pikkuhiljaa. Loistava jatkotunti esimerkiksi Yin&Yang Joogatunnille. Dynaamisen osuuden liikkeet yhdistyvät toisiinsa hengityksen johdattamana ja kehittävät voimaa, kestävyyttä sekä joustavuutta.

IlmaJooga (Aerial Yoga)

Anna kehosi, mielesi ja sielusi lentää! Air Jooga, eli ilmajooga on joogaharjoitus jossa käytetään apuna katosta riippuvaa silkkitrapetsia. Tunti ei ole akrobaattinen. Perinteinen jooga asanaharjoitus on keskeinen ja tunti sopii kenelle tahansa. Trapetsi riippuu suurinpiirtein lantion korkeudella. Osa asanaharjoituksesta tehdään perinteisesti lattialla, osa silkkitrapetsista osittain tai kokonaan riippuen. Liinalla saadaan jaettua keho painoa ja ohjattua painovoimaa paremmin haluamaamme kehon osaan. Monet Air Jooga asennot on suunniteltu avaamaan katsontakantaa perinteisiin jooga asentoihin ja antamaan samalla paremman kokonaiskuvan liikkeestä ja liikkeen antamista hyödyistä. Liina auttaa saavuttamaan myös hyvin haastavatkin liikkeet, joita ei ilman liinaa saisi harjoiteltua. Vaatteet: pitkälahkeiset housut ja t-paita, joka peittää kainalot. Ei koruja kankaiden ehjänä säilymisen takaamiseksi.